دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عروسک‌گردان کمانچه، آب و دیگران در گفتگو با آنا:

بهتر بود نمایش کمانچه، آب و دیگران در تالار چهارسو و قشقایی اجرا شود/ روایت بحران آب با بونراکو

عروسک‌گردان نمایش کمانچه، آب و دیگران گفت: با توجه به ویژگی‌های این اثر، بهتر بود این نمایش در تالار چهارسو و قشقایی اجرا شود، اما تالار گلستان برای نمایش اختصاص یافت.
کد خبر : 306556

پیمان می‌آبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: نمایش کمانچه، آب و دیگران نوشته و کاری از علیرضا ناصری از آثار نمایشی است که عروسک‌هایش با تکنیک پاپت و بونراکو اجرا می‌شود.


وی درباره عروسک‌های این اثر و نقشی که در عروسک‌گردانی آن دارد، اظهار کرد: این نمایش، اثری موزیکال و بی‌کلام است که شخصیت اصلی‌اش آقای کف پا است و من عروسک‌‌گردانی آن را برعهده دارم.


عروسک‌گردان نمایش کمانچه، آب و دیگران با اشاره به اینکه عروسک‌گردانی این نمایش بسیار سخت است، در خصوص مضمون این اثر تصریح کرد: به دنبال مصرف بیش‌ از حد آب، بحران کم‌آبی به‌ وجود می‌آید و آقای کف پا در پی یافتن آب برای گلش است تا آن را از خشکی نجات دهد.


وی بیان کرد: این اثر درباره کم‌آبی است و پیامدهای بحران آب را مطرح می‌کند. در این نمایش نشان داده می‌شود که اگر آب نباشد چه اتفاقی می‌افتد و چه جنگ‌هایی در پی خشک‌ شدن رودها رخ می‌دهد.


می‌آبادی بیان کرد: این اثر نمایشی با اجرا در سالن‌هایی چون تالار قشقایی و چهارسو می‌توانست اجرای موفق‌تری داشته باشد، البته از آن‌چه که اجحاف‌ها و اختصاص سالن نامناسب به نمایش‌ها از اتفاقات تکراری در هر دوره از جشنواره‌هاست، این گروه نمایشی هم نمایش کمانچه، آب و دیگران را از فردا چهارم شهریورماه در ساعت 17:30 و 20:30 در تالار گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته